GREEN CAKE





Pečení je něco, co mi dělá radost. Bohužel v poslední době jsem na něj neměla moc času, a proto jsem si pečení tohoto dortu celkem užila. A o to větší radost jsem měla, když se opravdu povedl. Je pravda, že je tak nějak "mimo moji komfortní zónu" - žádný kokosový olej, mandlová mouka, rostlinné mléko apod., ale i přes to se po něm celkem rychle zaprášilo. 

Korpus je upečený jen z pár surovin. Budete potřebovat 250 g listového špenátu; 3 vejce; 1 hrnek moučkového cukru; 2 hrnky hladké mouky; balíček prášku do pečiva; 2 lžíce citronové šťávy a kůra z jednoho citronu. Jako první jsem v mixeru rozmixovala listový špenát a olej. Následně vzniklé pyré smíchala s ostatní surovinami a vymíchala je do hladkého, tekutějšího těsta. 

Těsto jsem nalila do pečící formy, kterou jsem si předtím vymazala a vysypala. Pečení mi zabralo nějakých 40-45 minut.

Mezitím jsem si připravila krém. Na krém budete potřebovat 250 g mascarpone, 100 ml 33% smetany 10 g vanilkového cukru, 35 g moučkového cukru a 125 g tvarohu. Všechny suroviny vyšlehejte do jemného krému. 

Po upečení a částečném vychladnutí korpusu jsem horní část odřezala a nalámala do misky. Zbylý korpus jsem rozřízla napůl a nechala úplně vychladnout. Poté jsme mezi spodní část pomazala krémem, přiklopila druhou polovinu a dort znovu namazala krémem - tentokrát ze všech stran. Na závěr jsem horní část dortu ozdobila mechem a lesním ovocem. 

Pokud jej budete zkoušet, dejte mi určitě vědět, jak se vám podařil.

Užijte si víkend a zase někdy...

Comments

Post a Comment

Popular Posts